Troubling questions: media donations to the Clinton Foundation

clintonfoundation

While listening to Oregon Public Broadcasting the other day I heard an interviewer mention that Public Radio International (PRI) had given money to the Clinton Foundation.

A review of the Clinton Foundation’s records reveals that PRI has, in fact, donated $10,000 – $25,000 to the Foundation. The purpose of the donation is not given.

Talk about bizarre. A major non-profit media organization that relies on donations itself, turns right around and gives some of its limited resources to another non-profit, the Clinton Foundation.

I asked PRI to explain, but they didn’t respond.

In the process of researching the issue, I learned something even more disturbing. PRI is one of dozens of media organizations that have donated to the Clinton Foundation, creating or maintaining questionable symbiotic relationships.

One of the other media donors is Public Broadcasting Service (PBS), a non-profit provider of programs to public television stations that relies on donations itself.

Media, which harp on their commitment to ethical behavior, clearly have a problem here. How can they not see it?

Last week the Clinton Foundation said it won’t accept donations from corporations or foreign entities if Hillary Clinton is elected president. A halt to accepting media donations should be adopted, too.

Other media-related donors to the Clinton Foundation include:

$1,000,000-$5,000,000

 Carlos Slim, Telecom magnate and largest shareholder of The New York Times Company

 James Murdoch, Chief Operating Officer of 21st Century Fox

 Newsman Media, Florida-based conservative media network

 Thomson Reuters, Reuters news service owner

 

$500,000-$1,000,000

 Google

 News Corporation Foundation

 

$250,000-$500,000

 Houghton Mifflin Harcourt, Publisher

 Richard Mellon Scaife, Owner of Pittsburgh Tribune-Review

 

$100,000-$250,000

 Bloomberg Philanthropies

 Howard Stringer, Former CBS, CBS News and Sony executive

 Intermountain West Communications Company, Local television affiliate owner (formerly Sunbelt Communications)

 

$50,000-$100,000

 Bloomberg L.P.

 Discovery Communications Inc.

 Mort Zuckerman, Owner of New York Daily News and U.S. News & World Report

 Time Warner Inc., Owner of CNN parent company Turner Broadcasting

George Stephanopoulos, Communications director and senior adviser for policy and strategy to President Clinton

 

$25,000-$50,000

 AOL

 HBO

 Hollywood Foreign Press Association

 Viacom

 

$10,000-$25,000

 Knight Foundation

Turner Broadcasting, Parent company of CNN

 Twitter

 

$5,000-$10,000

 Comcast, Parent company of NBCUniversal

 NBC Universal, Parent company of NBC News, MSNBC and CNBC

 Public Broadcasting Service

 

$1,000-$5,000

 Robert Allbritton, Owner of POLITICO

 

$250-$1,000

 AOL Huffington Post Media Group

 Hearst Corporation

 Judy Woodruff, PBS Newshour co-anchor and managing editor

 The Washington Post Company

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s